A furcsa formájú i3-as kisautó mellett az i8-as sportkocsi a BMW frankfurti standjának. A futurisztikus külsejű sportautóról már nagyjából tudni lehetett mindent a bemutató előtt, kivéve az árát és azt, hogy mikor jelenik meg a szalonokban. A hivatalos leleplezés után erre is fény derült: 126 ezer eurótól indul az i8 árlistája, ami azt jelenti, hogy ez lesz az egyik legdrágább modell a bajorok kínálatában.
Ezért a pénzért nem csupán egy futurisztikus külsejű és szuperkönnyű anyagokból épített sportautót kap a kedves vevő, hanem egy rakás jövőbe mutató technikai megoldást is. A két plusz kétüléses i8 két motort kapott: Az első kerekeket egy 131 lóerős hajtja, míg a hátsók mozgatásáról egy közvetlen befecskendezéses, duplaturbós, háromhengeres benzinmotor gondoskodik. Az 1,5 literes blokk 231 lóerős, legnagyobb nyomatéka 320 Nm, ennél nagyobb literteljesítményű benzinmotort a BMW még soha nem épített utcai autóba. A két motor együtt is képes dolgozni, az intelligens vezérlés pedig gondoskodik arról, hogy például kanyarbejáratnál a hátsó tengelyre jusson több erő, így segítve az ívre való ráfordulást.
A villanymotor önmagában 120 km/h-s végsebességre képes, hatótávolsága körülbelül 30-40 kilométer. Hibrid üzemmódban, az első száz kilométer villanyos hajtása miatt 2,5 literes átlagfogyasztás jött ki a hivatalos teszten, a hatótávolság 500 kilométer. Takarékos Eco Pro üzemmódban 600 kilométer lehet megtenni az autóval, de ilyenkor még a klíma is visszafogottan működik. Minden spórolást kiiktatva az i8-as 4,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra.