Postai úton visszaküldte a Volkswagen-konszern a német autóklubnak (ADAC) azokat a serlegeket, amelyeket 2009 és 2013 között kapott a Sárga Angyal-szavazásokon, miután nyilvánosságra került, hogy az autóklub munkatársai manipulálták az eredményeket. Korábban más autógyártó, többek között a Daimler és a BMW is ugyanígy tett, így demonstrálva elhatárolódását a csalássorozattól.
A német DPA hírügynökségnek nyilatkozó VW-szóvivő szerint egy dobozban indult útnak a kínos küldemény 19 darab trófeával, arról azonban nem esett szó, mi történt a 2. és 3. helyezésekért kiosztott díjakkal. A hivatalos kommunikáció szerint a konszernnek nem volt oka kételkednie az eredmények tisztaságában.
Közben egyre dagad az ADAC-botrány, és beadta lemondását a 18 milliós tagságú szervezet elnöke, Peter Meyer. A Deloitte gazdasági vizsgálói szerint a Sárga Angyal-szavazásokon leadott voksok számát és a helyezéseket is manipulálták, ennek azonban a korábbi hírekkel ellentétben nem mindig volt a nyertese a Volkswagen, sőt: gyakran a konszern márkáit sorolták hátrébb a listában, hogy az többféle gyártmánnyal változatosabb lehessen.
Még vizsgálják, hogy ehhez fűződött-e valakinek anyagi érdeke, az viszont biztos, hogy történtek más visszaélések is az autóklubnál. Egy menedzser például az ADAC különrepülőgépével utaztatta a fiát egy egyiptomi nyaralásra, mert lekésték a menetrend szerinti járatot, egy regionális vezető pedig mentőhelikopterrel száríttatta fel egy másodosztályú Bundesliga-meccs előtt a vizes focipályát.