A BMW bejelentette, hogy 2014 őszén a világon elsőként megkezdik a lézerfényszóró szériagyártását, elsőként az i8-as modellhez. Az új fényforrás felár ellenében lesz elérhető a konnektoros hibrid kupéhoz. Először 2011-ben mutatkozott be a technológia a BMW Vision Connected Drive tanulmányautóban, a német gyártó azóta dolgozott a sorozatgyártás beindításán. A működési elv az, hogy több nagyteljesítményű fénydióda speciális lencséken keresztül, fluoreszkáló foszforanyagra bocsátja ki az erősen koncentrált fénynyalábot a fényszóró belsejében, amely ezt a hagyományos fényforrásoknál tízszer erősebb, fehér fénnyé alakítja. A lézerfényszóró a nappali fényhez hasonló, rendkívüli fényerőt és világosságot produkál, amely állítólag kellemes az emberi szemnek.
Ráadásul az i8-ashoz szériafelszereltségként adott LED-es fényszóróhoz képest a lézerlámpa 30 százalékkal kevesebb áramot fogyaszt, és kétszer akkora területet világít meg, tehát a fénye akár 600 méteres távolságra is elér. A fényszórók kapcsolatban vannak a szélvédő tetején lévő nagyfelbontású kamerával, amely érzékeli a szembejövő forgalmat, és a diódák megfelelő vezérlésével megakadályozza az elvakítást.
A lézerdióda nem csak takarékosabb és erősebb fényű, mint a LED, de tized akkora méretű, és hőt sem termel, így jóval kisebb helyre is be lehet építeni, ami nagy szabadságot ad a formatervezőknek. Például a fényszóró magasságát a korábbi 9 centiméterről kevesebb, mint 3 centiméterre csökkentették a BMW i8 esetében, de olyan autóknál, amelyeket eleve lézerfényszóróhoz terveznek, a lehetőségek még szélesebb tárháza nyílik majd meg. Az i8-as után nem sokkal más BMW-k extralistáján is meg fog jelenni az új fényszóró. Az ára egyelőre ismeretlen.
A BMW fejlesztőközpontjában számos egyéb érdekesség mellett 2011-ben már megnéztük a lézerfényszórót működés közben, az erről szóló cikk itt olvasható.