Még tavaly is öt százalékkal nőttek az X3-as eladásai, ami jól jelezi, hogy a potenciális célközönség szereti ezt a modellt, de hogy ez így is maradjon, végrehajtották rajta a négy év után esedékes ráncfelvarrást. A külsőhöz alig nyúltak, az első lámpákon és a légbeömlőken variáltak egy kicsit, így még jobban hasonlít az egy számmal nagyobb X5-öshöz.
Az utastérben szintén csak apróságokon változtattak, új dekorelemek a műszerfalon, pohártartók, felfrissített iDrive rendszer és egy felturbózott csomagtartó jelentik a főbb újdonságokat. Ez utóbbi azt jelenti, hogy ha valaki megrendelni a Smart Opener funkciót, egy laza láblendítéssel is ki tudja nyitni a csomagtartót, ahol kihajtható rekeszekkel, elválasztó elemekkel és hálókkal tehet rendet a poggyászok között.
A motorpalettát is felfrissítették: új, magasabb nyomáson dolgozó befecskendező-rendszert kapott a kétliteres, sornégyes, 20d jelzésű dízelmotor, amelynek teljesítménye 190 lóerőre, míg csúcsnyomatéka 400 newtonméterre nőtt, a korábbi 184 és 380-as értékekről. Újdonság, hogy a 150 lóerős 18d jelzésű motorhoz csak hátsókerék-hajtás és kézi váltó jár, ami egy olcsóbb alapmodell megjelenését jelenti, korábban csak összkerékhajtással volt elérhető az X3.