A Genfi Autószalonon bejelentette a Jaguar, hogy 12 hónap múlva érkezik az XE sorozatgyártású változata. Az új modell az Audi A4, BMW 3-as, és a Mercedes C-osztály közvetlen vetélytársa lesz, mérete alapján elődjének a régóta nem készülő X-Type tekinthető.
Az egyetlen külső képen a kocsi alacsony, sportos vonalú orra látható, a hűtőrács formája ismerős lehet a többi Jaguarról, de az XE-n a fényszórók alacsonyabban helyezkednek el. A többi képen csak az alumínium vázszerkezet látható, de ezekből is kiderül, hogy a kocsi kupésan lejtő hátsó szélvédőt és kis csomagtartófedelet kap majd, amivel a nagy XJ-re hasonlít.
Az XE lesz az első középkategóriás autó, amely teljes egészében alumínium karosszériát kap, a Jaguar a sajtóanyagban azt állítja, hogy emiatt a kocsi „a legfejlettebb, leggazdaságosabb és legkifinomultabb sportszedán lesz az osztályában”. A könnyű és merev karosszéria a kocsi vezethetőségére és gazdaságosságára is jó hatással lesz. Később más Jaguarok, például a tanulmányként már bemutatott kompakt szabadidő-autó (C-X17) is erre a moduláris építőkészletre épülnek majd, emiatt a drága és igényes alumínium platform gyártása idővel gazdaságosabbá válik.
Az XE-ben mutatkozik majd be a Jaguar új, benzines és dízelmotorokat tartalmazó négyhengeres motorcsaládja, amely az Ingenium nevet kapta, és egy új gyárban fog készülni. Igazán sokszínűnek ígérkezik a motorcsalád, mert lesz olyan tagja, amely az XE sportváltozatának 300 km/h-s végsebességet biztosít majd, a legtakarékosabb változata viszont csak 3,8 liter gázolajat fog fogyasztani. Úgy tervezték meg a motorokat, hogy keresztben és hosszában is be lehessen őket építeni, valamint hátsó- és összkerékhajtást is lehessen hozzájuk kapcsolni.
Az XE-ből valószínűleg lesz négyajtós, kupé, és kombi is, de a kabrió érkezését sem lehet kizárni. Már 2014 végén bemutatják a szedán szériaváltozatát, de az értékesítés csak 2015 közepén indul.