Egy spanyolországi prezentáción villantottak fel egy képet, amin a következő generációs Seat Ibiza vonalai láthatóak. Bár sok minden nem derül ki az új spanyol kisautóról, és a 2017-es premier is messze van még, azért elhangzott pár olyan gondolat a bemutatón, ami mindenképpen érdekes trend a VW-csoport bugyraiból.
A Seat jelenlegi dizájnfőnöke, Alejandro Mesonero szerényen csak „forradalmi formanyelvről” beszélt az új Ibiza kapcsán, és megjegyezte, hogy erre nem csupán a piaci igények miatt van szükség, hanem azért is, hogy rögtön látni lehessen a különbséget az egy számmal nagyobb Leonhoz képest.
A Seat és az ugyancsak VW-csoporton belüli Lamborghini egykori formatervező főnöke, Luc Donckerwolke egyenesen azt állította, hogy szakítanak azzal az egyre jobban elterjedt módszerrel, hogy egy autót terveznek az egész világnak. „Logisztikailag és a költségek lefaragása szempontjából biztos, hogy jó ötlet a világautó, de formatervezői szempontból rémálom. Egyszerűen nem lehet mindenkinek egyszerre megfelelni, és ennek az a vége, hogy egy olyan autó, ami mindenáron a fősodorba akar tartozni, nem tűnik ki a tömegből. Ennek most vége, és én ennek nagyon örülök.”