A svéd Teknikens Värld az elektronikus borulásvédelemmel ellátott Porsche Macannal is elvégezte az úgynevezett jávorszarvastesztet, vagyis azt a manővert, amellyel hirtelen kikerülést szimulálnak. Noha az autó nem borult fel, a svéd magazin több azonos eredménnyel végződő teszt után azt állítja, hogy a kis Porsche-SUV nem elég biztonságos.
A probléma, hogy a kikerülési fázist követő egyenesbe hozás után a blokkoló balelső kerék sokat csúszik kifelé, a teszten elhagyva a bóják által kijelölt sávot is, vagyis valós körülmények között az autó könnyen nekicsapódhat egy szemből érkező járműnek.
A Porsche azonnal reagált a tesztre, a gyártó szerint semmi különös nem történt, a Macant pontosan így tervezték. A balelső azért blokkol (legfeljebb három tizedmásodpercig) és csúszik kifelé, mert az aktív borulásvédelmi rendszer így tudja a lehető leghatékonyabban megakadályozni az átfordulást. A tesztet dízelmotoros autóval végezték, de valószínű, hogy a benzinesek is ugyanilyenek, a mérnökök meg majd elvitatkozgatnak róla, hogy kinek van igaza.