Fura, hogy nincs rajta a szilva alakú kék embléma. Mintha a Ford nem lenne büszke arra, hogy ezt az autót ő alkotta, vagy inkább arról lehet szó, hogy nem akarják a Mustang prémium ügyfélkörét elriasztani a hétköznapi márkajelzéssel? Tulajdonképpen lényegtelen, mert az autó élőben nagyon ütős. Szépen domborodnak a sárvédők, gonoszan néznek a fényszórók, szépek a 19-es felnik, és a kocsi arányai is sokkal esztétikusabbak a retrós elődjénél.
Az új Mustang két legnagyobb újdonsága kívülről láthatatlan: szentségtörő módon már négyhengeres motorral is kapható, és szentségtörő módon hátul igényes, független felfüggesztései vannak a korábban használt merevtengelyes megoldás helyett. Sajnos ezeket a pavilonban nem próbálhattam ki, de aki vezette, dicsérte a futóművet, mert végre nem akar elpattogni minden úthibán a kanyarokban.
Az üléspróba alapján ígéretesnek tűnik a vadló: kellően mélyen, sportos helyzetben vezethetünk, a jó fogású kormány már nem akkora, mint egy malomkerék, a rendkívül rövid úton járó váltó pontossága tényleg a legjobb Hondákat idézi. Csak a borzasztó gagyinak tűnő, fényes krómozást kapott műanyag kapcsolók, díszbetétek, kilincsek, és az európai autókból már szintén kikopott olcsó fekete műanyagok utalnak arra, hogy Amerikában továbbra sem olyan fontos szempont a minőségérzet az autótervezésnél.
Hátra nem szívesen ültetnék be felnőtteket, de gyerekeknek elég lehet a hely. A kabrió csomagtartóját kinyitottam, sok minden nem lehet majd pakolni bele, mert nemcsak kicsi, de akkora nyíláson át lehet megközelíteni, ami egy puha sporttáska behelyezését is kihívássá teszi.
A 2,3-as négyhengeres turbómotorból – amely állítólag a következő Focus RS-be is bekerül – 314 lóerőt hoztak ki, de aki ezzel, és nem a GT kivitel 418 lóerős ötliteres V8-asával veszi meg az autót, az akkora hibát követ el, mintha valaki a legjobb belga sörözőben ásványvizet rendelne. Nyomatékban egyébként a kisebb sem áll rosszul, 434 Nm próbálja elfüstölni a hátsó gumikat, míg az öblösebb V8-as 90 Nm-rel tud többet. A nagyobb motorhoz egyébként rajtautomatika is jár. Újdonság, hogy megjelentek a különböző menetprogramok, gombnyomásra szelíd gran turismóból valódi sportkocsivá válhat a Mustang, mert a kormány rásegítését, a gázpedál érzékenységét, az ESP engedékenységét és az automata váltó váltási pontjait is képes változtatni.
A Ford sokáig titkolta a Mustang tömegét, és már rájöttem, hogy miért: a kiállított, négyhengeres motorral szerelt kabrió az ajtóba ragasztott gyári adatlap alapján ólomsúlyú: üresen 1786 kilogrammot nyom, borítékolható, hogy a V8-assal bőven 1,8 tonna fölött lesz.