Az autósok közlekedési információkat, illetve szabad parkolóhelyekről, valamint sebességellenőrző pontokról szóló, elsősorban valós idejű tájékoztatást szeretnének kapni autóik informatikai központi egységétől, a szórakoztató elektronikai funkciók viszont kevésbé érdeklik őket - áll a YouGov piackutató intézet tanulmányában. Hatvan biztosító társaság hetven különböző autómárkával rendelkező ezer ügyfelét kérdezték.
A "Das vernetzte Auto" címet viselő felmérés eredménye szerint a válaszolók 80 százaléka üdvözölne a jelenleginél részletesebb közlekedési információkkal szolgáló funkciókat a kocsijában. A kívánságlista második helyén a szabad parkolóhelyeket (71 százalék), a harmadikon pedig a traffipaxokat (70 százalék) valós időben jelző alkalmazások állnak. Az autósoknak felét (52 százalékát) a helyi időjárási viszonyokat előrejelző, valamint a célállomás turisztikai attrakcióit (46 százalék) bemutató alkalmazások is érdekelnék.
A szórakoztató szolgáltatások alacsony érdeklődésre tartanak számot az autósok körében. Aktuális helyi és nemzetközi híreket közvetítő szolgáltatás az autósok 36 százalékát, az utasok mobil készülékeinek az internetre kapcsolását lehetővé tévő hot-spot rendelkezésre állása pedig 32 százalékát érdekelné. Zeneszámok online közvetítése még érdekelné 22 százalékukat, zenei videoklipek és hangos könyvek közvetítése azonban a túlnyomó többségnél már merev elutasításra talált.
A többséget (51 százalék) az autó vásárlásakor hidegen hagyják az elérhető online szolgáltatások, és nagyjából minden negyedik közülük szentelne csak figyelmet az online szolgáltatások megtekintésének, ha már vannak. A 2500 eurónál magasabb jövedelemmel rendelkező és évi 20 ezer kilométernél többet autózó, illetve az olyan prémiummárkákhoz, mint az Audi, a BMW vagy a Mercedes-Benz szokott vásárlók jellemzően az átlagnál nagyobb figyelmet szentelnek az autóban elérhető online szolgáltatásoknak, de a dolog számukra sem döntő tényező.