Sokáig, pontosan kilenc évig húzta az Audi Q7 első generációja a piacon, a németek most bemutatták az utolsó csavarig új modellt. A Volkswagen-konszern hagyományos fejlesztői filozófiájának megfelelően az új generáció erősen emlékeztet a kifutó modellre, látszik ugyan rajta, hogy új, de kívül forradalmi változás nem érzékelhető. Belül annál inkább, az utasteret teljesen átszabták, a kínálat többi modelljéhez igazítva az SUV-t.
Az új Q7 már a Volkswagen moduláris MQB építókészletére épül, ennek és az alaposan átgondolt anyaghasználatnak köszönhetően akár 326 kilóval is könnyebb és 26 százalékkal takarékosabb lehet elődjénél. A Németországban legnépszerűbbnek számító, háromliteres, 272 lóerős dízellel szerelt modell üresen 1995 kilogramm, ezzel az Audi szerint a legkönnyebb az összes riválisa közül. Az ígért átlagfogyasztás 5,7 liter.
Az 5,05 méter hosszú, de elődjénél így is 37 milliméterrel rövidebb és 15 milliméterrel keskenyebb óriás öt vagy hét üléssel rendelhető, a háromliteres dízel mellett (később 218 lóerős változat is lesz belőle) a 333 lóerős, háromliteres benzinessel vihető haza. Lesz konnektoros hibrid is 373 lóerős összteljesítménnyel és 700 Nm-es nyomatékkal, tisztán elektromos hajtással 56 kilométert tud megtenni a Q7. Az e-tronban 258 lóerős, háromliteres dízelt kombináltak 115 lóerős villanymotorral.
A felszereltséget számos, eddig nem rendelhető vezetéstámogató extrával bővítették a konszern kínálatából, illetve kérhető 23 hangszórós, 1920 wattos Bang & Olufsen-hangrendszer is. Az alapfelszereltséghez nyolcfokozatú automata váltó és Quattro összkerékhajtás tartozik.