Vezető nélküli autók nyilvános tesztje kezdődik négy brit városban, Milton Keynesben, Bristolban, Greenwichben és Coventryben. A próbaüzem ideje alatt önműködő autók négy típusát tesztelik, köztük egy nagyobb golfautóra hasonlító utasszállító járművet, és egy kétszemélyes kisautót is.
A kormányzat jelenleg is dolgozik egy olyan - a tervek szerint tavasszal elkészülő - gyakorlati szabályozáson, amely meghatározná, hogy a vállalatok milyen feltételekkel tesztelhetnek vezető nélküli járműveket a közutakon következő nyártól. Az autópályákra is kiterjedő teszt csak olyan önműködő autókra vonatkozna, amelyekben ül egy olyan megfelelően képzett személy, aki képes átvenni az autó feletti irányítást szükség esetén.
A brit autóipar erőteljesen növekedett a közelmúltban, ezt jelzi az elmúlt tíz évben megduplázódott értékű brit autóexport is. A kormányzat reméli, hogy a vezető nélküli autók segíthetnek fenntartani a szektor növekedését a következő évtizedekben.
A becslések szerint 2025-re 900 milliárd fontot is érhet az önműködő autók globális piaca, amelyen jelenleg számos vállalat versenyez. A brit kormány 19 millió fontot (közel 8 milliárd forint) költ a próbaüzemre.