Több mint ötmillió autót hív vissza világszerte a Honda és a Daihatsu a légzsákokat felfújó pirotechnikai szerkezet cseréjére. A bejelentés egy nappal követte a Toyota és a Nissan hasonló döntését 6,5 millió autó visszahívásáról a Takata által gyártott légzsákok potenciális hibája miatt.
Vizsgálatok szerint a légzsákok felfújására szolgáló gyújtópatronban túl magas nyomás alakulhat ki aktiválás esetén, ez a megnövekedett nyomás pedig szétrobbanthatja a patront. A Honda már elkezdte kiküldeni az értesítéseket a hazai tulajdonosoknak, a márkának 1255 érintett autója van az országban. Az importőr kéri, hogy a tulajdonosok a lehető leghamarabb vegyék fel a kapcsolatot egy márkaszervizzel.
Az autógyárak bejelentése szerint megelőző lépésről van szó, a hibás Takata-féle légzsákok ugyanakkor már halálos baleseteket is okoztak. Állítólag már régen tudtak a gyújtópatronok hibájáról, de sokáig nem tettek semmit, erről itt írtunk bővebben.
A négy japán márka mostani bejelentésével 36 millióra emelkedett a Takata légzsákok miatt 2008 óta visszahívott gépkocsik száma.