Kihirdették a Nemzetközi Év Motorja-díj győzteseit, a legtöbb kategóriában turbófeltöltésű benzinmotorok nyertek. A legrangosabb elismerést, a Nemzetközi Év Motorja-díjat a BMW szerezte meg az i8-as konnektoros hibrid rendszerével, amely egy 1,5 literes, háromhengeres benzines turbómotorból és egy elektromos motorból áll. Előbbi 231 lóerős teljesítménnyel hajtja a hátsó kerekeket, míg az utóbbi 131 lóerővel az elsőket.
A komplex hibrid hajtásrendszer 4,4 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra a bajorok karbon sportkocsiját, és az átlagfogyasztás csak 2,5 liter. Persze ebbe beleszámítják azokat a kilométereket is, amikor az i8-as tisztán elektromos hajtással megy. A Nemzetközi Év Motorja választáson csak háromhengeres benzines turbómotorok végeztek dobogós helyeken: a BMW mögött a Ford 1,0 literes Ecoboostja és a PSA 1,2-ese fért be az első háromba.
A győztesek kategóriák szerint:
1 literig: Ford: 1,0 liter EcoBoost turbó (Fiesta, Focus, C-Max, Mondeo)
1-1,4 liter: PSA: 1.2 liter, 3 henger turbó (C4 Cactus, C4, 208)
1,4-1,8 liter: BMW: 1.5 liter, 3 henger turbó, hibrid (i8)
1,8-2 liter: Mercedes-AMG: 2 liter, turbó, 4 henger (A45 AMG, CLA45 AMG)
2-2,5 liter: Audi: 2,5 liter, 5 hengerm turbó (RS3, RS Q3)
2,5-3 liter: BMW M: 3 liter, 6 henger, turbó (M3,M4)
3-4 liter: McLaren: 3,8 liter, twin-turbó V8, (650S)
4 liter fölött: Ferrari, 4,5 liter, V8 (458 Italia, 458 Italia Speciale)
Legjobb elektromos hajtás: Tesla (Model S)
Legjobb új motor: BMW 1,5 liter, 3 henger turbó, hibrid (i8)
Legjobb nagyteljesítményű motor: Ferrari, 4,5 liter, V8 (458 Italia, 458 Italia Speciale)
Nemzetközi Év Motorja: BMW 1,5 liter, 3 henger turbó, hibrid (i8)