Egyre kevesebben akarnak sebességet váltani

BMW váltó
Vágólapra másolva!
Az automaták soha nem látott népszerűségnek örvendenek, az idős vásárlók többsége pedig már eleve ilyenben gondolkodik - legalábbis Németországban. De mi lesz a jó öreg kézi váltóval?
Vágólapra másolva!

Miután évtizedekkel ezelőtt meghódította Amerikát, mára Európában is óriási népszerűségnek örvend az automataváltó. Ezt támasztja alá a német autóklub, az ADAC felmérése is. Míg 1999-ben 10-ből alig egyetlen vásárló jelölte be az opciós listán, addig a vevők negyede a kényelmesebb vezetés mellett dönt.

Már a sportos modellekben is egyre ritkább a kézi váltó Forrás: BMW

Helmut Klein, az ADAC szakértője szerint manapság minden korábbinál nagyobb hangsúlyt helyeznek a vevők a kényelemre, illetve a gazdaságosságra. Hosszú évek átkát megtörve a modern automatákkal ugyanaz a típus sok esetben kevesebbet fogyaszt a manuális társánál, és a kocsi dinamizmusa sem romlik vele, sőt.

Az idős vevőknél egyértelműen az automata vezet, hiszen ez az a korosztály, amely leginkább meg akarja magát kímélni a kuplunggal bajlódástól és a folyamatos kapcsolgatástól. Míg most 25% a piacon az automataváltós járművek részesedése, ez Klein szerint húsz éven belül 50%-ra nő majd, köszönhetően az elektromos és hibrid járművek térnyerésének.

A manuális váltó persze még jó ideig velünk lesz,

főleg az olcsó belépőmodellek jóvoltából, ugyanakkor a sportos, vezetési élményre hangolt típusokban is egyre inkább unikum lesz.

Ugyanúgy néz ki mind, de sok vevő nem is tudja a különbséget a duplakuplungosok és a bolygóműves automaták között Volkswagen

Korábbi cikkünkben (erre a linkre kattintva olvashatja el) részletesen bemutattuk az automatizált erőátvitelek hibalehetőségeit és típusait, köztük az egy- vagy kétkuplungos robotváltókat, a CVT-ket és a hagyományos bolygóműves rendszereket.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!