Rekorddal debütál a legnagyobb nyitott Mercedes
![Mercedes s kabrió](https://cdn.origo.hu/2023/12/cdkn6SDx1p5HgtK1aS8quWznpdf5KyInc-DK6dIfljY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQ2ODk2MDMyMmFjZDQwY2Y5OTVkNmQ5NzNjNGQwZmNj.webp)
A legnagyobb Mercedesekből 1971 óta, S-osztályból pedig még soha nem készült nyitható tetejű verzió, az újdonság már csak ezért is különleges lesz. A stuttgarti gyártó most bemutatott egy grafikát az S-osztályos kabrióról, amelynek a világpremierjét a szeptemberi Frankfurti Autószalonon tartják.
A Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé ellenfelének szánt négyüléses kocsi többrétegű, hő- és hangszigeteléssel ellátott vászontetőt kap majd, amelyhez egy nagyméretű, üvegből készült hátsó szélvédő is tartozik. A Mercedes szerint egyetlen szériagyártású autónak sem lesz akkora összehajtható vászonteteje, mint az S-osztálynak.
A tetőt úgy tervezték meg, hogy az autó zárt állapotban hasonlítson az acéltetős kupé verzióra, persze a kabriónál azért hosszabb a hátsó túlnyúlás, hogy a tető is elférjen benne. Várhatóan a motorkínálat nem különbözik majd a kupéétól, így az 585 lóerős V8-as S 63 AMG és a 630 lóerős V12-es S 65 AMG csúcsváltozatok megjelenésére is lehet számítani, még ha nem is a premierrel egy időben.
Az S-osztály kupé világújdonsága, a kanyarban automatikusan az ellenkező irányba bedőlő futómű is megjelenik majd a kabrióban, amivel nő a stabilitás és a kanyarsebesség is. Szintén rendelhető lesz az a kamera-alapú rendszer, amely a másodperc törtrésze alatt az útburkolat minőségéhez igazítja a hidraulikus lengéscsillapítók keménységét.