A főként nyomtatóiról ismert cég egyik új közlekedési fejlesztése a CloudParc, ami egy okos parkolási megoldás. Az utcai térfigyelő kamerák utcaképét a közlekedési lámpákra szerelt komputerek tárolják, ezt pedig okostelefonon vagy tableten futó programmal az autósok is elérhetik. A CloudParc
a fotók alapján felismeri, hogy egy adott utcában hol van az autó számára megfelelő parkolóhely.
Amikor odaérünk a helyszínre, jelzi, hol érdemes megállni az autóval.
A dugók enyhítésének egyik módja, ha egy autóban nem csak a sofőr ül egyedül, hanem minél több utas is, Amerikában ezt az állam is ösztönzi. A Vehicle Passenger Detection System (VPDS azt figyeli, hogy a nagy kihasználtságú járműveknek fenntartott sávokban (car pool lane)
ne közlekedhessenek olyanok, akik egymaguk ülnek az autóban.
Geometrikus algoritmussal, arcfelismerő rendszer nélkül képes megállapítani, hogy melyik ülés foglalt és melyik szabad az elhaladó gépkocsiban.
Végül a harmadik újítás a Merge, ez egy intelligens városi parkolást szabályzó rendszer. A hozzákapcsolt kamerák felvételeit elemezve látható, hogy hol van torlódás a parkolóhelyek hiánya miatt, és hol vannak azok az utcák, ahol üresen tátonganak a helyek. Így akár a parkolási díjak is a valódi igényekhez igazíthatók, ezzel dinamikusabbá téve a közlekedést egy adott zónán belül.
Ezek a megoldások egyelőre még a jövő zenéi, a Xerox a michigan-i Ann Arborbban lévő speciális tesztpályán finomhangolja a fejlesztéseket. Itt valós közlekedési viszonyokat és akadályokat tudnak mesterségesen létrehozni. A jelenlegi tervek szerint 2021-re terveznek egy olyan kísérleti hálózatot kiépíteni, ami legalább 20 ezer jármű bevonásával működik.