Az elmúlt években mintha egy verseny alakult ki a gyártók között, abban, hogy ki tud több fokozatot belepréselni a váltójába. Jelenleg a ZF vezet, a német gyártó kilencfokozatú automata váltóját többek között a Chrysler, a Jeep, a Land-Rover és a Honda modelljeiben használják, de 2013 óta a Mercedesnek is van kilencfokozatú automatikus váltója.
A GM és a Ford már bejelentette, hogy dolgoznak a saját, tízfokozatú megoldásukon, így arra számított az iparág, hogy hamarosan a Volkswagen is előáll egy hasonló fejlesztéssel. Már csak azért is, mert a cég 2013-ban már bejelentette, hogy
egy tízfokozatú duplakuplungos (DSG) robotizált váltóval váltaná le a jelenlegi hatfokozatút,
amivel tovább csökkentette volna a motorok fogyasztását.
Mindez azonban aligha történik meg, ugyanis a Volkswagen leállította az új váltó fejlesztését. A források szerint a német vállalat elképzeléseibe nem illett bele a bonyolult és drága új technológia, így valószínűleg inkább a jelenlegi, hatfokozatú megoldást fejlesztik majd tovább. Ez alighanem kevesebb költséget jelent, amire most nagy szüksége is van a cégnek, hiszen néhány nappal ezelőtt robbant ki egy, a Volkswagen hírnevét alaposan megtépázó botrány. Mivel a cég trükközött Amerikában a károsanyag-kibocsájtással a dízel autóinál, ezért rekordösszegű, 18 milliárd dolláros (494,2 milliárd forintos) büntetésre számíthat.