Kívül és belül is már ismerjük a korábban bemutatott Focus RS-t, de egész mostanáig eltitkolták, hogy pontosan hány lóerő tombol a motorháztető alatt. A 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost turbómotor speciálisan kihegyezett változata mozgatja az RS-t, a motor 350 lóerőt és 440 Nm-t ad le, de az utóbbi túltöltéssel, rövid ideig akár 470 Nm-re is növelhető.
Alló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra az RS, ezzel még a Golf R-re is ráver két tizedet, igaz, a mindössze 17 lóerővel erősebb Audi RS3-tól még így is kap 4 tizedet. A 266 km/h-s végsebességével is csak a második a szegmensben, ugyanis a Honda Civic Type R 270-nel is tud menni.
Először a Ford történetében rajtautomatika is rendelkezsére áll, amely az állandó négykerék-hajtás, a fordulatszám, a kipörgésgátló és a lengéscsillapítók vezérlését végzi akkor, ha valaki el akarja érni azt a bizonyos 4,7 másodperces időt. A 4x4-es hajtás maga is teljesen új, a Performance AWD-nek hívott rendszer elektronikusan vezérelt kuplunggal szabályozza a tengelyek közötti, illetve még egy-egy kuplunggal a hátsó kerekek oldalankénti nyomatékelosztását. Kanyarban az ívkülső hátsó kerékre juttat több nyomatékot, ami növeli a kanyarsebességet és a stabilitást.
A sofőr négyféle vezetési üzemmód közül választhat, ezek módosítják az összkerékhajtás, a hűtőzsaluk, az ESP, a kormányzás, a gázpedálés és a kipufogó hangolását. A Normal, Sport és Track mellett a fejlesztésben aktív szerepet vállaló Ken Block kedvence, a Drift mód is elérhető, amely hátra irányítja a nyomatékot. Az új Focus RS-t a németországi Saarlouis-ban gyártják, Európában 2016 elejétől lehet majd megvásárolni, a németeknél 39 000 eurós (kb. 12,2 millió forint) áron.