Noha eredetileg a Frankfurti Autószalonon tervezték leleplezni a Fractalt, az idejekorán kiszivárgott képek miatt a francia gyártó beadta a derekát és mindent nyilvánosságra hozott róla. A sportos külsejű járművet városi kupénak definiálják. A kétajtós, négyüléses autó egész kompakt, csupán 3,81 méter hosszú és 1,77 méter széles, ehhez képest óriásinak hatnak a 19 colos karbonfelnik rajta.
Feltétlen említést érdemel a levehető keménytető, így kabrióként is használható. Az önsúlya csupán egy tonna, ami a menetteljesítményekre is jó hatással van.
A Fractal hajtását az első és hátsó tengelyre szerelt egy-egy villanymotor biztosítja,
amelyek együttesen 335 lóerőt képesek leadni, így már érthető a 6,8 másodperces 100-ra gyorsulás. Autópályán 4 centimétert csökkent a hasmagasságon a futómű, így javul a légellenállás és a fogyasztás is.
A Peugeot szerint a Fractal egyetlen töltéssel 450 kilométert képes megtenni, ez a Teslákkal összemérhető teljesítmény. A külsőnél még extrémebb a belső, aminek több mint 80 százaléket 3D nyomtatóval készítették el. Érdekes részlet a 3D ajtókárpit és a fa-, illetve fémvázas bőrülések kialakítása, utóbbiak basszuserősítőként is funkcionálnak.
Ez az újgenerációs audiorendszer része, amely képes a hang irányát is átadni az utasoknak, beleértve a navigáció utasításait.
A műszerfal a Peugeot i-Cockpit elve alapán készült,
azaz kisméretű kormányt kombinálnak a szélvédő felé feltolt műszeregységgel.
A kormányon nincsenek kapcsolók, helyette a középrészbe érintőpadot integráltak, erről kezelhetők a fedélzeti rendszer főbb részei. A vezető elé egy 7,7 colos holografikus képernyő került, míg az extrém formájú középkonzol fekvő részére egy 12,3 colos érintőkijelzőt építettek be.
A Fractal már tartalmaz egy különleges biztonsági felszerelést, ez pedig a digitális hangjelzés, amely a gyalogosok és kerékpárosok számára teszi hallhatóvá az elektromos autót. Ez a funkció 2019-től várhatóan kötelező lesz a teljesen elektromos hajtású járműveknél az Európai Unióban.