Az ívelt, lágy vonalakkal megrajzolt új Baleno alig rövidebb 4 méternél, de a Swiftre így is ráver 15 centit, a szélessége 5, a tengelytávja 9 centivel nagyobb. A Suzuki szerint négy felnőtt kényelmesen utazhat benne,
a 355 literes, dupla padlós csomagtartója 144 literrel múlja felül a Swiftét.
Sajnos azt is meg kell jegyezni, hogy az alapmodellben csak egyben hajtható le a hátsó üléstámla, ami rontja a variálhatóságot. Kilenc színváltozat áll rendelkezésre, a kerekek 15 colos acél-, vagy 16 colos könnyűfém felnik lehetnek.
A műszerfalban nagyméretű, színes, HD-felbontású LCD kijelző tájékoztat olyan, gyakran fölösleges dolgokról, mint a jármű aktuális teljesítménye és nyomatéka, a gyorsulási erő, a gázadás és a fékezés mértéke, valamint az energiaáramlás adatai (a fékenergia-visszatáplálással felszerelt változatokban). A 7 colos érintőképernyőn futó infotainment rendszer Apple-kompatibilis, de a MirrorLink segítségével más okostelefonok is hozzákapcsolhatók. Még a tolatókamera képe is ezen jelenik meg.
Az új Baleno három, a Suzukitól új műszaki megoldást vonultat fel:
az új generációs platformot, a közvetlen befecskendezésű benzines turbómotort és az enyhe hibridhajtást.
Új padlólemezének köszönhetően az új Suzukinak a kisautók átlagához képest állítólag 10 százalékkal merevebb karosszériája, pedig a tömege 15 százalékkal alacsonyabb.
Az új fejlesztésű közvetlen befecskendezésű Boosterjet nevű turbómotor egyliteres és háromhengeres,
a teljesítménye 111,5 lóerő, maximális nyomatéka 170 Nm.
Kevesebb pénzért a Swiftből ismert, 90 lóerős, 1,2 literes, kettős befecskendezésű Dualjet motorral is rendelhető lesz a Baleno, és csak ehhez a motorhoz lesz felárért enyhe hibrid hajtás (SHVS), ami fékenergia-visszatáplálást és start-stop rendszert jelent. Ezzel a technológiával a Baleno átlagfogyasztását 5-ről kereken 4 literre szorította le a Suzuki.
Csak az egyliteres turbómotorhoz lesz felárért rendelhető az új, hatfokozatú automatikus sebességváltó, az 1,2 litereshez fokozatmentes CVT automatát lehet venni, ha valakinek nem felel meg az ötfokozatú kézi váltó.
Elöl hagyományos MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművet alkalmaz a Balenón a Suzuki, a turbómotoros változatban minden keréknél tárcsafék található, az 1,2-esben hátul dobok lassítanak. Két fontos vezetéstámogató technológia áll rendelkezésre: a radaros, automatikus fékezésre is képes fékasszisztens, és szintén radarral működő, távolságtartásra képes tempomat.
Az Indiában készülő nagyméretű kisautó 2016 tavaszától lesz megvásárolható Magyarországon, valószínűleg drágábban, mint a Swift.