Első saját tervezésű autójukkal Václav Laurin és Václav Klement régóta dédelgetett álma vált valóra. A két vállalkozó ekkor már több éve foglalkozott a saját autók gyártásának gondolatával, üzemük egy 1900-ból származó Laurin & Klement motorkerékpár-katalógusban már így szerepelt: „Laurin & Klement – Kerékpár-, motorkerékpár és autógyár, Slavia, Mladá Boleslav (Cseh Királyság)”.
1900 júliusában Prágában a L&K egy négykerekű, úgynevezett „quadricycle” modellt mutatott be, amelyen az utas a vezető előtt és némileg alacsonyabban ült. A motorkerékpárokból innentől újabb és újabb két nyomon haladó járművek születtek, amelyeket széles körű teszteknek vetettek alá. Az 1901-es Bécsi Autószalonra az L&K már egy ilyen modellel érkezett, amelyben a kormánykart első ízben váltotta fel kormánykerék.
A Mladá Boleslav-i gyárcsarnokokban 1902-ben készült fotókon már egy autó tervrajzai is felfedezhetők, egy 1903-as belső felvételen pedig Václav Klement már egy automobil volánja mögött tűnik fel a gyárkapuban.
1905 – Az áttörés
1905-ben végül az első, immár a nagyközönség számára is bemutatott L&K autó hozta meg az áttörést, majd még ugyanebben az évben, a Prágai Autószalonon egy kéthengeres V-motorral keltett nagy figyelmet a vállalat. Ekkorra már egyértelművé vált, hogy az első Mladá Boleslav-i autó sem várat sokáig magára.
A bemutatkozásra végül 1905. október 29-én, az Allgemeinen Automobil-Zeitung magazinban megjelent fotókkal került sor, ahol először szerepelt a francia Voiturette név is, ami kisautót jelent. Ugyanez a fénykép, ám további információkkal kiegészítve került 1905-ben a Sport a hry (Sport és játék) hetilap címlapjára is. Az első példányok értékesítése már röviddel a bemutatkozó fotók megjelenése és az első tesztek után kezdetét vette.
A „Voiturette A” konstrukciója akkoriban igen korszerűnek számított, a motor elé épített hűtővel és a döntött kormányoszloppal. Hajtásáról vízhűtésű, 1005 köbcentiméteres és 7 lóerős kéthengeres motor gondoskodott, amivel a fél tonnás kocsi nagyjából 40 kilométer/óra végsebességet ért el. Sebességváltója három előre- és egy hátrameneti fokozattal, tengelykapcsolója pedig bőrbetéttel készült. A „Voiturette A”-ból legalább 44 példányban gördülhetett ki a L&K üzeméből, azóta viszont a Skoda már 17 millió autót adott el.