Menő, de sokszor kevés a LED-es nappali fény
![fényszóró nappali fény](https://cdn.origo.hu/2023/12/r76y9_Xg4lI0BlDKNKAI8Y77wL9e7cL0ygRJR5ozBOQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2YwYmZhM2NjNGYyMzRkODE4Y2NhN2JiYTYxMzE3NmNk.webp)
Sokan a régi használt autójukra is tesznek utólag csicsás nappali menetfényt, az új autókon viszont ez már gyári kötelező felszerelésként van beépítve. Azonban ezek a megoldások csak részben helyettesíthetik a normál tompított fényszóró bekapcsolását.
2010 óta nappali, jó látási viszonyok Magyarországon is elég a nappali fény használata lakott területen kívül, és valódi előnyökkel is jár a használata, hiszen szemből javítja a jármű észlelhetőségét, miközben a LED-es verziók jelentősen kevesebb energiát igényelnek. Viszont nem szabad elfelejteni, hogy a menetfény csak elöl világít, így például szürkületben vagy ködös időben az autó hátulja szinte láthatatlan marad, ami komolyan megnöveli a ráfutásos balesetek kockázatát.
Mindezt tetézi az egyre több autóban megtalálható automatikus fényszóró. Ha a sofőr automatikusra állítja a kapcsolót, utána már gyakran azt hiszi, hogy soha többet nem kell a kapcsolóhoz nyúlnia, mert megfelelően ki van világítva az autója. Azonban nappali ködben vagy esőben az automatika nem kapcsolja be a tompított világítást, ami veszélyhelyzetet teremthet.
Hamburgban, Németországban emiatt egy közleményt is kiadott a helyi rendőrség szóvivője, Lars Nickelsen. Ebben azt írják, hogy ellenőrzés, illetve esetleges baleset során az autós nem hivatkozhat sem az automatikus fényszórókapcsolásra, sem pedig a nappali menetfényre, ha felmerül a nem megfelelő kivilágítás gyanúja. Itthon sem érdemes kockáztatni, mivel a KRESZ szerint minden esetben a látási viszonyoknak megfelelően kell az autót kivilágítani. Így tehát este vagy ködben, ha csak nappali menetfényt használunk, számíthatunk a bírságra.