Hosszas találgatások után végre kiderült, pontosan hány dízel autót kell visszahívni Európában szoftverfrissítésre, illetve egyes kiviteleknél utólagos AdBlue-rendszer beépítésre. A Reuters hírügynökség által idézett, október 2-i keltezésű levél szerint az ügyben 1,2-es, 1,6-os és 2,0 literes, EA189 dízelmotorral ellátott autók érintettek, összesen nyolcmillió darab az EU-ban.
A Handelsblatt című üzleti lap írt először a levélről, amelyet a német alsóház közlekedési bizottságnak és a VW-gyáraknak otthont adó tartományoknak küldött el a konszern. Ebben bocsánatot kér a "néhány ember által elkövetett helytelen cselekedetért", és a tények teljes körű feltárását ígéri.
A VW korábbi közleménye szerint
világszerte 11 millió kocsi fut manipulált motorral.
Matthias Müller, a VW új vezérigazgatója kedden Wolfsburgban, a vállalat székhelyén találkozik a dolgozókkal, szerdán pedig eligazítást tájékoztatja a felügyelőbizottságot.
Ellentmondásos információk jelennek meg arról, hogy mennyibe kerül a visszahívás autónként. Hivatalos információk szerint 100 ezer forintból is megoldható az országúti nitrogén-oxid-kibocsátás javítása, de a Bloomberg akár 3 millió forintnyi költséget és autócseréket említ. A gyakorlat országonként eltér majd.