78 éves történetének legsúlyosabb üzleti válságával küzd a Volkswagen azóta, hogy szeptemberben beismerte: olyan szoftvert telepített bizonyos dízelüzemű járműveibe, amely segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások. A Manager Magazin című havilap szerint a német autógyártó csoport azzal számol, hogy az emissziós botrány költségei - ideértve az Európában eladott 8,5 millió jármű visszahívásának számláját - meghaladják majd a 30 milliárd eurót.
Legfontosabb lépésként a Volkswagen igyekszik költségeit csökkenteni és az eladásokat stabilizálni. Új stratégiája részeként visszahívás helyett arra ösztönözheti a tulajdonosokat, hogy vásároljanak új járművet, ami egyfelől
segíthet fenntartani az eladási terveket,
másfelől csökkenti a nyomást a márkakereskedőkön, amelyeknek gyorsan kellene elvégezniük a szükséges javításokat. A különleges ajánlat azokra az 1.6 TDI-kre vonatkozhat, amelyek javítása nem oldható meg a motorvezérlő program egyszerű módosításával, hanem költséges alkatrészcserékkel járna.
Hivatalosan csak annyit közölt a Volkswagen, hogy a vállalat és márkakereskedői gyakran tesznek különleges ajánlatokat meglévő ügyfeleiknek. A Németország útjain közlekedő járművek közül mintegy 2,4 milliót érint a Volkswagen-botrány, amelynek következményeként napok alatt egynegyedével csökkent a német autógyár piaci tőkeértéke, a csoport éléről távozni kényszerült Martin Winterkorn vezérigazgató, és szerte a világban vizsgálatok és nyomozások indultak.
A Volkswagen azt tervezi, hogy egymilliárd euróval visszavágja névadó márkájának beruházásait, és felgyorsítja költségcsökkentési programjának végrehajtását. Belső vizsgálatok részeként
több mint tíz felsővezetőt felfüggesztettek
a munkavégzés alól, köztük legutóbb a hajtáslánc-elektronikáért felelős Hanno Jeldent, aki 22 éve dolgozik a Volkswagennél. A Bild am Sonntag című német lap legfrissebb számában azt írta, hogy az ügyészség csalás gyanújával vizsgálatot indított Jelden ellen.