A Volkswagen-konszern autóinak hazai importőre, a Porsche Hungária megerősítette, hogy az EA189 dízelmotorral szerelt járművekben a nitrogén-oxidok kibocsátásának szintje nem felel meg az Euro 5-ös környezetvédelmi normában rögzített határértékeknek. Felhívták a figyelmet, hogy a probléma műszaki megoldásán jelenleg is dolgoznak, és azt ígérték, hogy ezt követően a cégek felveszik a kapcsolatot a járművek tulajdonosaival, a szükséges javítási munkákat pedig díjmentesen fogják elvégezni.
Volkswagen márka elsőként, már a hét elején elindította alvázszámkereső programját a honlapján. Ekkor közölték azt is, hogy a Volkswagen és a konszern többi érintett márkája még októberben bemutatja az illetékes hatóságoknak a műszaki megoldásokat és intézkedéseket.
Az Audi honlapján azt írták, hogy a járművek többségénél valószínűleg egy szoftverfrissítés elegendő lesz. Itt a híreken és tájékoztató dokumentumok mellett elérhetők az érintett autók alváz-számai is. Az ezt követően szükséges lépésekről szerviz akció keretében a márkakereskedések tájékoztatják ügyfeleiket, és végzik el a megfelelő javítási munkákat.
A Seat oldalán azt közölték, hogy elővigyázatosságból ideiglenesen felfüggesztették minden olyan autó értékesítését és átadását, amely EA189 dízelmotorral rendelkezik, mindaddig, amíg a Volkswagen központi vizsgálata be nem fejeződik. Magyarországon jelenleg két ilyen autó van.
A Skoda honlapján olvasható információk szerint EA189-es TDI motorcsalád tagjai a következő modellekbe, az alábbi gyártási időszakokban került: Fabia II (2009-2014), Roomster (2009-2015), Rapid (2011-2015), Yeti (2009-2015), Octavia II (2009-2013), Superb II (2009-2015).
Szintén friss hír, hogy a Volkswagen felügyelőbizottsága csütörtöki ülésén azonnali hatállyal megválasztotta a felügyelőbizottság elnökének Hans Dieter Pötsch (64) urat, aki az ülés után az alábbiakat mondta: „Köszönöm a felügyelőbizottságnak a megválasztásommal kifejezett bizalmát. Mindent megteszek a történtek maradéktalan feltárása érdekében. Hozzá akarok és hozzá fogok járulni ahhoz, hogy az ügyfelek, a nyilvánosság, a befektetők és az üzleti partnerek Volkswagenbe vetett bizalma újra növekedhessen. Fő feladatomnak azt látom, hogy hozzájáruljak ahhoz, hogy a konszern eredményes jövő elé nézhessen."
„A mai ülés is megmutatta, hogy a felderítés következetesen és nagy erővel folyik. A felügyelőbizottság által külső vizsgálattal megbízott Jones Day Ügyvédi Iroda szó szerint minden követ megmozgat. A felügyelőbizottság nagyon fontosnak tartja a Jones Day által folytatott vizsgálatot. Szorosan figyelemmel kísérjük és támogatjuk a folyamatot. Továbbá gondoskodunk a szükséges következmények levonásáról" - tette hozzá.