A győri Audi gyár kommunikációs osztálya az Origo megkeresésére azt válaszolta, hogy nem a Győrben készült alapmotorokkal, hanem az azokba beépített szoftverekkel szemben merült fel kifogás a hetek óta gyűrűző dízelügyben. Fontos mozzanat, hogy
a motorokhoz külső beszállítóktól, felprogramozva érkezik a vezérlőelektronika.
Megerősítették, hogy az Audi Hungaria a megrendelt motorokat a Volkswagen-konszernen belüli együttműködés keretében a konszern különböző járműgyáraiba szállítja.
Ezek közé tartozik a győri gyár szomszédos csarnoka, a járműszerelde is, ahol a TT sportkocsi mellett az A3 Limousine és a Cabrio is készül. Előbbi típusnak a korábbi generációit is itt szerelték össze, a másodiknál
az ügyben érintett kétliteres, Euro-5-ös szabványú EA189-es dízelmotorral is.
Az Audi Hungária elismerte, hogy mintegy 3 milliót gyártott az ügyben érinteti TDI motorgenerációból 2008-tól napjainkig, viszont ezek közül egy sem került olyan autóba, amit Amerikában értékesítettek. A világ legnagyobb motorgyárával rendelkező győri vállalat továbbra is a VW-konszern központi motorszállítója, a négytől a tízhengeres motorokig minden készül itt, és minden évben új motorprojekteket indítanak. Ma az Audi Hungariánál 1,6; 2,0; 3,0; és 4,2 literes TDI-k készülnek, tavaly összesen 734 244 darab.
Az Audi szeptemberi eladásai a dízelbotrány ellenére jól alakultak:
világszerte 180 ezer autót értékesítettek, 6,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Európában 8,8 százalékkal, az dízelügyben leginkább érintett Egyesült Államokban pedig 16,2 százalékkal több autót adott el a Volkswagen prémiummárkája. Kínában sem szűkült tovább a piac, az eladások 2,9 százalékkal bővültek.
A Volkswagent az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.
A cég elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén
csak a próbapadon tartja határérték alatt az emissziós értékeket,
normál üzemmódban azonban nem. Ezek közül nagyjából 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el. Michael Horn, a Volkswagen USA ügyvezetője október 7-én, az amerikai képviselőházban elismerte, hogy ő már 2014 tavaszán tudott a motorokba épített trükkös szoftverről.