Még 1992-ben került gyártásba a Dodge Viper első generációja. A hatalmas motorháztető alatt egy teherautóból származó, nyolcliteres V10-es motor dolgozott, ami a hátsókerék-hajtással kombinálva olyan vad autót eredményezett, hogy egy átlagos sofőr csak nehezen tudta az úton tartani.
Az első szériában még blokkolásgátló és légzsák sem volt, ezért nem ártott az elővigyázatosság. 1996-ban, majd 2003-ban és 2008-ban is frissítettek az autón, még nagyobb motort, módosított külsőt és utasteret kapott, a fapados felszereltségét és a biztonságot is igyekeztek javítani. Aztán jött 2010, a Chrysler csődbe ment és a Viper is megszűnt.
Miután a Fiat felvásárolta a Chryslert, 2013-ban újraélesztették az egyedi, önálló logóval rendelkező sportautót egy technikailag is megfelelően fejlett, jól vezethető generációval. Sajnos ez együttjárt a vételár jelentős növelésével, ráadásul időközben a konkurens sportautók javuló eladásai is nehezítették a típus helyzetet.
A 650 lóerős Vipereket Detroitban, egy külön üzemben szereli össze kézzel 80 alkalmazott. A Fiat Chrysler csoport az újraindítás óta küzdött a gyér érdeklődéssel: 2014-ben csak 760 darabot adtak el belőle, míg idén év elejétől szeptemberig csupán 503-at. Mivel a számok azt mutatják, hogy nincs értelme folytatni, nem csoda, 2017-ben utód nélkül szűntetik majd meg a Viper gyártását.