A Tokiói Autószalon egyik legfontosabb újdonsága a Honda FCV Clarity, amely a korábbi FCX Clarity után a második szériagyártású hidrogénautó a gyár kínálatában. Az autó hasonló elven működik, mint a Toyota néhány hónapja debütált újdonsága, a Mirai, de nagyobb és erősebb nála.
A nagynyomású hidrogéngázt egy üzemanyagcellában oxigénnel egyesítik, a folyamat elektromos áramot generál, amit aztán egy elektromotor használ el, ezzel hajtva az autót.
De a legjobb, hogy a kipufogóból csak vízpára távozik.
A Hondában a cellák teljesítménye 136, míg az elektromotore már 177 lóerő, ezzel az FCV Clarity a Honda szerint kiváló vezetési élményt és csendes működést garantál.
A Honda szerint az áramtermelő rendszer helyigénye megfelel egy 3,5 literes V6-os benzinmotorénak, így ez az egyetlen üzemanyagcellás autó, amiben minden komponens befért a motorháztető alá. A közel 4,9 méter hosszú karosszériában ezért bőséges a helykínálat öt utas számára. Amivel viszont igazán odavághat az FCV a Mirainak, az a hatótávolság, mert
míg a Toyota csak 500 kilométer tud megtenni egy tankolással, addig a Clarity akár 700-at is.
A Hondába egy 70 MPa nyomású hidrogéntartály van beépítve, ezt csupán 3 perc alatt teljesen fel lehet tölteni a hidrogént forgalmazó kutakon.
A speciális "Power Exporter" funkció révén a FCV Clarity gyakorlatilag mobil erőműként is szolgálhat, tehát
képes villamos energiát szolgáltatni mondjuk egy környezeti katasztrófa vagy egyéb esemény esetén.
Elsőként Japánban kezdik árulni az autót, kezdetben bérleti konstrukcióban 2016 márciusától.
Az első évben elsősorban a kormányzati és üzleti ügyfelek lesznek a megcélzott közönség, majd a visszajelzések feldolgozása után kiterjesztik az árusítást a magánszemélyekre is. Japánban az FCV Clarity kezdőára kb. 7,66 millió jen (kb. 18 millió forint) lesz, később Európában és Amerikában is árulják majd az autót.