A Mazda közleménye szerint a sportautós hagyományaik legjavát szeretnék megmutatni ezzel az autóval, és azt az egyedi megközelítést, amivel a vezetési élmény felé közelítenek. Ebből már sejthető, hogy nem hagyományos motor hajtja majd a kocsit, hanem ismét egy bolygódugattyús erőforrás. Éppen ezért sokan máris a legendás RX-sorozat feléledését látják benne, ami azért is valószínű, mert ilyen menetrenddel 2018-ban már a szériaváltozat is bemutatkozhatna, pont az eredeti RX-7 40. születésnapján. Az MX-5-nél nagyobb, hátsókerék-hajtású széria egyik különlegessége volt a Wankel-motor, amit szívó és turbós változatban is használtak a különböző modellekben.
Sajnos az RX-8 2012-es megszűnésével ez a motortípus is eltűnt, amit akkor azzal indokolták, hogy nem tudták a szigorodó kibocsátási normákhoz igazítani a motort, valamint a konstrukcióra jellemző magas benzin- és olajfogyasztáson sem sikerült javítani. Most felcsillanhat a remény a Wankel feltámadására, de bárhogy is lesz, a külső formaterv biztosan az elmúlt években bemutatott Kodo formanyelvet követi majd, és a Skyactiv megoldások is helyet kapnak majd a kocsiban. Pontosabb részleteket az autóról az október 28-án esedékes világpremieren árulnak el.