A Volkswagen új főnöke, Matthias Müller a német médiának adott interjújában elárulta, hogy most mérik fel, hogy hol lehetne faragni a költségeken. Ez azt jelenti, hogy várhatóan több, nem fontos projektet is szüneteltetnek majd, egyes estekben pedig a fejlesztés leállítása is elképzelhető.
A döntés legnagyobb vesztese a Bugatti lehet, hiszen
a Volkswagen hatalmas összeget bukott minden egyes eladott Veyron után
és valószínű, hogy a Chiron névre keresztelt utód is hasonló összegeket emésztene fel. Egyelőre nem világos, hogy a már gyakorlatilag befejezett, 1500 lóerős modell megjelenését egyszerűen eltolják-e, vagy megszüntetik a teljes márkát. Utóbbi forgatókönyv azonban nem valószínű, inkább lenne reális eladni a céget, mintsem bezárni.
Nem csak az exkluzív Bugatti szenvedi majd meg a botrányt, a Volkswagen egyes típusai sem kapnak majd utódot. Köztük lehet az új Phaeton luxuslimuzin is, a 2002 óta piacon lévő típus így néhány éven belül már a kínai vásárlóktól is elköszönhet.
Ezen a típuson átlagosan darabonként 8,7 millió forintot bukott a cég.
Müller szerint azonban a cég mostani válsága elsősorban nem a pénzről, hanem a bizalomvesztésről szól, ezért a legfontosabb feladatuknak most a vásárlók, a partnerek és a befektetők lojalitásának visszanyerése.
Korábban a konszern nem csak arról volt híres, hogy több luxusmárkát (Bugatti, Bentley, Lamborghini, és a motorkat gyártó Ducati) felvásárolt, de a nagyszériás modellekhez is sokszor drága,
soha meg nem térülő technológiákat fejlesztett.
Iyen volt például a VW Passat W8-as vagy az Audi Q7 V12 TDI motorja. Ezek a vadhajtások mára végleg eltűntek, a Winterkorn-korszakban a konszern pedig óriási lépést tett a gyártási költségek felfaragására a moduláris építőkészletekkel.