Ma már a legkisebb autókban is fel-fel bukkanak a színes, középkonzolra szerelt kijelzők, amik lassan átveszik a korábbi rádiók és klímapanelek helyét, illetve sokszor a fedélzeti számítógép szerepét is. Régebben ezek a monitorok egész aprók voltak, így csakis a gombokkal való kezelés jöhetett szóba, de mostanra a telefonok után az autókban is eluralkodott az érintőképernyő-mánia.
Elsőre ergonómiai szempontból se tűnik rossznak, mivel az egyre szaporodó gombok számát is hatékonyan lehet csökkenteni vele. Ugyanakkor felmérések azt mutatják, hogy az érintőképernyők használata vezetés közben veszélyes lehet, mert nagyon elvonják a figyelmet a forgalomról.
Nemrég mutatkozott be a BMW új zászlóshajója, az új 7-es BMW. A német luxusautó egyik újdonsága, hogy az iDrive menürendszer már érintőképernyőt kapott, a másik pedig a gesztusvezérlés, amivel még csak pár funkció irányítható.
Ezeknél a sofőrnek nem kell sem a képernyőt tapogatni, sem különféle gombokat nyomkodni, elegendő a középkonzol előtt “hadonásznia”, ugyanis
a beépített mozgásérzékelő szenzorok felismerik a mozdulatait
és ennek megfelelően reagál a menürendszer.
Csakhogy Porsche fedélzeti rendszereket fejlesztők főnöke, Lutz Krauss szerint a BMW nem tette jól, hogy máris beépítette a rendszert az autójába.
Szerinte a gesztusvezérlés a jelenlegi formájában csak egy rossz vicc, felesleges lelkesedés övezi. A CarAdvice-nak adott interjúban kifejti, hogy a jelenlegi technológia még nem elég fejlett ahhoz, hogy megfelelően integrálható legyen a mai szériaautókba. Viszont elismerte, hogy
amint a rendszerek intelligensebbek lesznek, akkor hasznos segédeszköz válhat belőlük.
A mostani autókban sokszor a vezetőnek kell megtanulni a parancsokat a működtetéshez, továbbá bizonyos gesztusok félreérthetők lehetnek a többi autóvezető szemszögéből. Kicsit furán hat ez a vélemény annak fényében, hogy a következő, nyolcadik Volkswagen Golf generáció állítólag már szintén gesztusvezérlést kap majd.