2002-ben mutatkozott be a Volkswagen Phaeton, a német gyártó első luxuskategóriás limuzinja. A modell a korábbi vezérigazgató, Ferdinand Piëch álma volt, ennek megfelelően igen komoly fejlesztőmunka előzte meg a bemutatását.
A Volkswagen kifejezetten azért hozta létre a drezdai üzemét is, hogy
fényűző körülmények között, manufakturális módszerrel gyárthassa a a Phaetonokat,
és a gyárra azóta is olyan büszkék, hogy napi több, vezetett látogatói túrát is indítanak benne turistáknak.
A matuzsálemnek számító Phaeton mára már nem sok vizet zavar a piacon, ezért hetente alig 8 példányt szerelnek össze belőle a teljesen üveg épületben, ezért már néhány Bentley típus gyártását is ide költöztették Crewe-ból. A különleges drezdai gyár egyébként azért lett üvegfalú és bejárható, hogy a vásárlók élőben követhessék végig az autójuk születését.
Ezt a luxust azonban nem engedheti meg a dízelbotrány miatt nehéz helyzetbe került gyártó: a német gazdasági hetilap, a Wirtschaftswoche információi szerint egy Audikat és Porschékat is összeszerelő üzembe telepíthetik át a Phaeton gyártását, a drezdait pedig végleg bezárhatják.
A Volkwagen nem is tagadta, de nem is erősítette meg az értesüléseket, a gyártó képviselője szerint jelenleg a különböző forgatókönyveket tanulmányozzák. Valószínű azonban, hogy a gyárbezárásra nem most, hanem három-négy év múlva, a következő, immár elektromos hajtásláncú Phaeton bemutatásakor kerülhet sor.