Míg 2010-ben összesen 539 ezer közigazgatási (vagyis az objektív felelősség elve alapján kiszabott) bírságról állított ki csekket a rendőrség, addig folyamatos csökkenés után 2014-re kevesebb mint a felére, 216 516-ra csökkent ez a szám. Ugyanebben az időszakban 18,8-ról 7,3 milliárd forintra csökkent a megállapított bírságok összege, áll a Vezess.hu cikkében.
A büntetések túlnyomó többségét a gyorshajtások teszik ki, ám aki nyitott szemmel jár az utakon, aligha gondolhatja, hogy négy év leforgása alatt hirtelen rászoktak az autósok, motorosok és kamionosok a sebességhatárok betartására. E talányt a rendőrség nyilatkozata oldotta meg:
folyamatosan csökkent a traffipaxok száma,
2014-ben érte el az állomány a mélypontot.
Amikor majd összegzik az idei adatokat, valószínűleg újra növekedést fognak regisztrálni, hiszen uniós forrásból beüzemeltek 160 új hordozható traffipaxot (ezekkel az összes régit kiváltották). Az igazi szigor éve pedig 2016 lesz, hiszen ekkor a 365 darab fix sebességmérő éles üzeme is elindul. Már a helyére került az összes új kamera, hetek vannak hátra a tesztelésből.
Mivel a gyorshajtás mellett a szupertraffipaxok egyéb szabálytalanságokat is rögzítenek, összességében milliárdokkal fognak nőni a kiszabott bírságok.
Ezek összege a közigazgatási ügyeknél átlagosan 34 393 forint,
míg a helyszíni bírságoknál 9187 forint. Utóbbiakról mindig közúti ellenőrzéseken állítják ki a csekket, de a Vezess.hu adatai szerint itt is csökkent a büntetések száma 2013-ról 2014-re, holott ezekhez nincs feltétlenül szükség traffipaxra. A helyszínen ugyanis nem gyorshajtásért, hanem telefonálásért, lejárt műszakiért, ittas vezetésért, be nem kötött övért vagy más szabálytalanságért szokás büntetni.