A dízelbotrányban megromlott renoméját is javíthatja a wolfsburgi autógyártó azzal a bejelentésével, hogy új típusú akkumulátorokat, és a hozzájuk tervezett padlólemezt fejleszt a jövőbeli elektromos autóihoz. Jelenleg egy villanyautónál a súly és a tárolókapacitás mellett a formatervnél is kompromisszumokat kell kötni az akkucsomag miatt, és épp az ilyen korlátozások megszüntetése érdekében fejlesztik az új platformot, amelynél már lapos akkumulátorokat használhatják majd.
A Bloombergnek adott nyilatkozatában Herbert Diess, a Volkswagen márkaigazgatója mérföldkőnek nevezte a folyamatot. A padlóba rejtett lapos akkumulátorok a helytakarékosságuk miatt jóval nagyobb hatótávolságot biztosíthatnak, mint például az e-Golf hátsó ülések alá tett akkumulátora.
Egyelőre konkrét dátumot nem árultak el, hogy mikor lesz bevethető az új platform, viszont annyi már publikus, hogy elsőként egy kompakt ferdehátú számára készítik el, és több márka is használja majd a konszernen belül. A súlycsökkentésre szükség is van, hiszen például a városi mininek számító e-Up padló alá szerelt 18,7 kWh-s lítium akkumulátora önmagában 230 kilogrammot nyom.