A Mercedes már a januári Detroiti Autószalonra időzített világpremier előtt bemutatta az interneten a SLC-t, amely a 2011-ben bemutatott harmadik generációs SLK alapos modellfrissítésének tekinthető. Teljesen áttervezték a keménytetős roadster orrát, szerencsére az új, nappali fényt is tartalmazó feláras, adaptív LED fényszóró és a szériában adott gyémántmintás hűtőmaszk is határozottan jól áll neki.
Az acél keménytetőt továbbra is lehet gombnyomásra elsötétülő tetőablakkal rendelni (Magic Sky Control), és javítottak a tetőmozgató mechanikán is, amely már 40 km/h-nál is képes nyitásra-zárásra.
Belül lecserélték a kormányt, módosították a műszerek grafikáját, és jobb felbontású, hétcolos kijelzőt kapott a fedélzeti menürendszer, a COMAND. Bevezették az üzemmód-választó kapcsolót, amely öt (komfort, sport", sport+, eco és egyéni) beállítást kínál, ezek számtalan paramétert változtatnak meg vezetés közben.
Bekerült a SLC-be az új, kilencfokozatú automatikus váltó és a kétliteres benzines turbómotor is, utóbbi 184 és 245 lóerővel választható. Az SLC 180 alapmodellt 156 lóerős 1,6-os turbómotor mozgatja, és választható egy 204 lóerős 2,2 literes dízel is.
Az SLK 55 AMG-t váltó új csúcsmodellben, a Mercedes-AMG SLC 43-ban a korábbi 5,5 literes szívó V8-as helyett már egy háromliteres, dupla turbós, 367 lóerős V6-os teljesít szolgálatot, amely 4,7 másodperc alatt gyorsítja fel a kocsit 100 km/h-ra.