A Volkswagen emissziós botránya egész ágazattal, sőt, a dízeltechnológiával szemben is megingatta az ügyfelek bizalmát - jelentette ki Matthias Wissmann, a VDA (Verband der Automobilindustrie) elnöke, hangsúlyozva, hogy a szervezet mindent meg fog tenni az iparággal és a dízeltechnológiával szembeni kételyek eloszlatásáért.
Wissmann szerint a dízeltechnológiát nem lehet idejétmúltnak tekinteni, éppen ellenkezőleg: az egyik legfontosabb eleme a kitűzött szén-dioxid-kibocsátás csökkentési célok elérésének.
A gázolajos motorok 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak,
mint a benzinesek, szén-dioxid-kibocsátásuk pedig 10 százalékkal alacsonyabb.
Elismerte viszont, hogy a NEFC (New European Driving Cycle) mérési szabvány felett eljárt az idő. A VDA ezért is szorgalmazza a valós járműhasználati körülményeket jobban tükröző WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) mérési eljárás bevezetését. A laboratóriumi mérések és a tényleges utcai kibocsátási értékek közötti eltérést azonban fizikai és technikai okokból soha nem lehet majd teljes mértékben kiküszöbölni - hangsúlyozta.
Wissmann üdvözölte az Európai Bizottság döntését az RDE (Real Driving Emissions) teszteljárás bevezetéséről, ennek keretében 2017-től laboratóriumi mérések mellett
utcai körülmények között is ellenőriznék a járművek emissziós értékeit.
Hangsúlyozta azonban, hogy fontos a keretfeltételek megfelelő meghatározása, mivel azok kissé ambiciózusak tűnnek.
A német autóipar piacvezető a dízeltechnológiában, érvelt, ráadásul a nyugat-európai piacon eladott autókból minden második dízel, és minden második eladott gázolajos motor német gyártótól származik. Szerinte a legmodernebb károsanyag-kibocsátás csökkentő technológia a legszigorúbb előírásoknak is megfelel.
Környezetvédelmi és klímapolitikai szempontból tehát
nagy hiba lenne tétlenül szemlélni a dízelmotorok hitelrontását.
Klímavédelmi szempontból éppen az Euro-6-os dízelek mihamarabbi elterjesztése az egyik legjobb megoldás - mutatott rá a VDA elnöke. Több szervezet mérése ugyanakkor arra mutatott rá, hogy a VW és más gyártók motorjai sokszorosát eregetik ki a megengedett nitrogén-oxid kibocsátásnak, és más kipufogózáz összetevőkkel is gond van.