Az Európai Bizottság nem emel kifogást ellene, ha Magyarország a kormányzati terveknek megfelelően 21 helyett már 18 éves kortól lehetővé teszi a C-kategóriás vezetői engedély megszerzését - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). Már 2016. január elsejétől hatályba léphet a hazai közúti fuvarozói ágazat versenyképességét erősítő törvénymódosítás.
A teherautó jogosítvány megszerzésének életkori határát 2013-ban
uniós irányelv alapján kellett 21 évre felemelni.
A kormány 2015. júliusában döntött a logisztikai, árufuvarozási és személyszállítási vállalkozások támogatásáról, és felülvizsgálták a 18 éves korhatár visszaállítását. Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár a tervezett törvénymódosításról szeptemberben előzetes bizottsági állásfoglalást kért Violeta Bulc közlekedésért felelős biztostól - tájékoztatott a szaktárca.
Érdekes választ kapott: az uniós biztos a napokban beérkezett levelében kifejti, hogy az egymásnak némileg ellentmondó rendelkezések miatt a jogi helyzet nem egyértelmű, és
a tagállamok eltérően alkalmazzák a minimális korhatárra vonatkozó követelményt.
Az Európai Bizottság a sofőrhiány miatt a C-kategóriában 18 éves, a D-kategóriában 21 éves egységes minimális korhatár alkalmazását tervezi. Így a testület értelemszerűen a magy intézkedések meghozatalát sem ellenzi.
A kapcsolódó jogszabály-módosítás várhatóan a következő hetekben megjelenik, és a leszállított korhatár a jövő év elején hatályba lép. Ettől az intézkedéstől önmagában nem lesz több kamionsofőr, hiszen a C-kategória a teherautókra (és a hozzájuk kapcsolt könnyű pótkocsikra) érvényes, míg a klasszikus nyerges vontatókhoz E-s jogosítvány is kell, de önmagában is sokat enyhíthet a fuvarozók vezetőhiányán.