Matthias Müller csütörtökön, a Volkswagen központjában, Wolfsburgban tartott sajtótájékoztatóján elárulta, hogy a német közlekedési hatóság (KBA) jóváhagyta az EA189-es típusú TDI motor Európában használt három változatának megjavítására kidolgozott eljárásokat. A szervizekben végrehajtandó módosítások révén biztosítani tudják, hogy a motorok egyformán viselkedjenek normál üzemmódban és a károsanyag-kibocsátási teszteken, és megfeleljenek valamennyi törvényi előírásnak.
A KBA jóváhagyása után a többi európai hatóság is pozitívan fogadta a javaslatokat a motorok megjavítására, így 2016 elején elkezdődhet a visszahívási akció.
A kétliteres EA189-es TDI-motorral szerelt gépjárműveket már januártól elkezdik visszarendelni javításra,
az 1,2 literesek javítása várhatóan a második negyedévben, az 1,6-osoké a harmadik negyedévben kezdődik.
A tulajdonosoknak nem kerül pénzbe a művelet,
és nem is kell bejelentkezniük a VW-nél, mert a társaság mindenkit tájékoztat a javításról - mondta a vezérigazgató. A művelet a tervek szerint 2016 végére befejeződik, és mind technikailag, mind pénzügyileg áttekinthető, elviselhető terheket jelent.
A kétliteres és az 1,2-es motoroknál elég egy szoftverfrissítés. Az 1,6-osoknál a szoftverfrissítés mellett be kell építeni a motor légtömegmérő berendezése elé egy úgynevezett áramlás-egyenirányító alkatrészt, egy műanyag hálót. „Ezzel az egyszerű és csekély költségű megoldással kapcsolatban gyakran felmerül, hogy miért nem alkalmazták eddig, a válasz erre a kérdésre pedig főleg abban rejlik, hogy eddig nem volt probléma az EA189-es motorokkal - mondta Matthias Müller.
A vezérigazgató szerint az Egyesült Államokban a jóval szigorúbb nitrogén-oxid-kibocsátási szabályok miatt "valamivel bonyolultabb" a helyzet. A VW intenzíven együttműködik a hatóságokkal, és bemutatja a motorok megjavítására kidolgozott eljárásokat, amint jóváhagyják azokat a hatóságok - tette hozzá.
Müller hangsúlyozta, hogy a Volkswagen arra törekszik, hogy a dízelbotrány ne bénító hatást fejtsen ki, hanem katalizátor legyen a cégcsoport átalakításához, modernizálásához. Egy sor átalakítást végrehajtanak, ezek közül a legfontosabb, hogy
lazítják a központi irányítást,
az egyes márkáknak és régióknak nagyobb önállóságot biztosítanak, ami nagyobb felelősséget is jelent egyben.