Hivatalosan csak a januári Detroiti Autószalonon mutatkozik be (az új Mercedes E-osztállyal egyszerre), és csak jövő nyártól lehet majd megvásárolni, de a Volvo már most leleplezte az öreg S80-ast váltó új S90-est.
A négyajtós kocsi ugyanarra az SPA moduláris padlólemezre épül, mint az egy éve bemutatott új XC90 szabadidő-autó. Mivel
az volt a Volvo célja, hogy a legtisztább üzemű felső-középkategóriás limuzint alkossa meg,
nem meglepő, hogy hibrid hajtás is lesz a kocsihoz.
Az S90 elszakad az első S80-assal elkezdett, mára már kissé kifáradt formanyelvtől, és az XC90-hez hasonlóan
elegáns és dinamikus dizájnnal sokkolja a konzervatív Volvo-vásárlókat.
A tető lejtése miatt akár négyajtós kupénak is lehet tekinteni a limuzint, és erre utal a – fronthajtású autóhoz képest – rendkívül rövid első túlnyúlás is.
Megmaradt az XC90-ből ismert, jellegzetes formájú LED-es nappali menetfény a fényszórókban, amit a Volvo egyszerűen csak Thor kalapácsának nevez. Az S90 hossza 4,96 méter, a tengelytávja 2,94 méter, a hamarosan megjelenő kombi (V90) sem lesz sokkal hosszabb nála.
Ugyanazokkal a
kizárólag kétliteres, négyhengeres motorokkal fogják árusítani,
mint az XC90-est, de lesz egy gyengébb, 190 lóerős, D4 jelzésű dízel és egy 200-250 lóerő körüli, T5 jelzésű benzines is. a csúcsot a több mint 400 lóerős, T8 jelzésű hibrid jelenti majd, aminek az orrában egy turbós-kompresszoros benzinmotor lesz, a hátsó tengelyét pedig egy villanymotor fogja hajtani, korlátozott hatótávval akár önállóan is.
A sok természetes anyagból is épített utastér központi eleme az álló helyzetben beépített érintőképernyő, amelyen a navigációtól a hifin keresztül a klímaberendezésig minden beállítható.
A Pilot Assist rendszer képes a kocsit a sávon belül tartani automatikus kormányzással 130 km/h alatti sebességnél, de az is újdonság, hogy a City Safety koccanásgátló a más járműveken, gyalogosokon és a kerékpárosokon kívül már a nagytermetű állatokat is észreveszi, és megállítja miattuk az autót.