Teljesen átalakulhat a járműadóztatás
![kipufogógáz, 2:1](https://cdn.origo.hu/2023/12/nC_kORm5gdck6JaOnDkLKbaisVeZSakN5f8dEgQT-C0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2MzNDFmNDUyNTRlMDQ1ODNiZmY3OWU4ZmY3ZDYwNjcx.webp)
Glattfelder Béla államtitkár a Vezess.hu-nak adott interjújában beszélt arról, hogy átalakulhat a gépjármű-adóztatás rendszere Magyarországon. Egyelőre csak elképzelésekről van szó, a konkrét megvalósítás még nincs napirenden.
"Az adózásért felelős Pankucsi Zoltán helyettes államtitkár úrral egyetértésre jutottunk abban, hogy megvizsgáljuk a jelenlegi gépjármű-adóztatási rendszer átalakításának lehetőségét. Ez jelenleg teljesítményalapú, miközben az EU tagállamainak többségében az alapot a szén-dioxid-kibocsátás jelenti. Lehetséges, hogy nekünk is érdemes lenne erre átállni" - fogalmazott Glattfelder.
Az államtitkár szerint az új szabályozással arra ösztönözhetnénk az embereket, hogy alacsony fogyasztású és alacsony károsanyag-kibocsátású autókat vásároljanak. A dízeleket büntetnék.
"Abban is megállapodtunk, hogy nemcsak a szén-dioxid-, hanem a nitrogén-oxid-kibocsátást is vizsgáljuk. Nem akarunk abba a hibába esni, hogy a dízelmotoros autók irányába tolódjon el a járműpark, ahogy az sok országban megtörtént. Európa óriási gázolajimportőrré vált, miközben a termelési érték alatt adja el a benzint a világpiacon, amivel tulajdonképpen az amerikai autózók olcsó benzinjét finanszírozzuk. Inkább abba az irányba kellene menni, hogy a belvárosi forgalomból, amennyire lehetséges, kiszorítsuk a dízelautókat" - mondta Glattfelder.