Az új szabadidő-autót már az alapoktól elektromos hajtásúnak tervezték, így nem kellett kompromisszumokat kötni a hajtáslánc-elemek és az akkumulátor elhelyezése terén. Teljesen zárt lesz a kocsi padlója, emellett elöl, oldalt és hátul is lesznek mozgó, tehát aktív aerodinamikai elemek, amelyek a légáramlatok optimalizálásával 0,25-re javítják a cw-értéket. Ennek a szabadidő-autók között rekordnak számító értéknek is köszönhető, hogy egy töltéssel több mint 500 kilométert képes megtenni az E-Tron Quattro.
A kocsi alapjait az új Q7-esben már használt második generációs moduláris MLB platform adja, a hosszúság a jelenlegi Q5 és Q7 közé illeszkedik majd, így valószínű, hogy a végleges változat Q6 néven kerül a kínálatba, de ezt hivatalosan még nem erősítették meg.
A képek alapján az újdonság tipikus audis külsővel bír, viszont a tető meglehetősen lapos, kupészerű, és az utastérben is csak négy személy foglalhat helyet. A legtöbb kijelző OLED technikájú, a belső formavilág jövőbemutató, ahogy a tanulmányautóktól megszoktuk.
Részben magyar gyártású LG és Samsung márkájú akkumulátorokat visel az autó a tengelyi között, az utastér padlója alatt. Ez az elrendezés a súlypont magassága, a tengelyterhelés és a törésbiztonság szempontjából is ideális.
Az E-Tron Quattro hajtását három villanymotor biztosítja, ebből egy az első, kettő pedig a hátsó tengelyen található, az Audi ezt “elektromos Quattro” hajtásnak hívja. Több alkatrészét a hajtásnak az R8 E-Tronból vettek át. A Q6 E-Tron 2018 második felétől lesz megvásárolható.