A Detroiti Autószalonon debütál az Audi h-tron quattro szabadidő-autó tanulmány, amely még nem szériagyártmány, de utat mutat a német prémiumgyártó jövője felé.
Formailag nincs sok különbség az ősszel bemutatott, tisztán elektromos e-tron quattróhoz képest, a lényeg a lemezek alatt van. A h-tron hajtását ugyanis egy fejlett, 110 kW-os üzemanyagcella biztosítja. Ebbe hidrogént kell tankolni, viszont a művelet csak 4 percig tart, a szénszálas tartályok 700 bar nyomáson tartják az üzemanyagot.
Az üzemanyagcellában keletkező energiát az első és hátsó tengelyekhez szerelt villanymotorok használják el. Ezek 122 és 190 lóerős teljesítményűek, egyben biztosítják a összkerék-hajtást is, ezért érdemelte ki a kocsi a Quattro nevet. Ha szükséges, akkor egy beépített akkumulátorból további 136 extra lóerő nyerhető ki. A 4,88 méteres h-tron quattro álló helyzetből 100-ra kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebességét elektronika korlátozza 200 km/h-ra.
Egyetlen tanknyi hidrogénnel 600 kilométert tehet meg az autó, ami 1kg/100 km-es fogyasztásnek felel meg. Nem csak sokáig, hanem önmagát vezetve is képes menni a h-tron quattro, legfeljebb 60 km/h-s sebességgel, valamint a parkolást is megoldja.
E két technológiát szériában elsőként a jövőre érkező új Audi A8-ban láthatjuk először. Az Audi 2018-ra tervez egy Q6 néven futó új SUV-ot piacra dobni, részben ennek előfutára a h-tron. Egyelőre az biztos, hogy teljesen elektromos verzió lesz a kínálatban, de esélyes, hogy a most bemutatott hidrogénes hajtást is viszontláthatjuk majd benne, de csak 2020-tól.