Az Audi 2018-tól Brüsszelbe költözteti első elektromos hajtású SUV-je gyártását, ez pedig változásokat okoz a teljes termelési hálózatban. Az autó alapjait a 2015-ös Frankfurti Autószalonon bemutatott e-tron quattro tanulmány adja, a végleges modell nagyon hasonlít majd a koncepcióra. Az autó több mint 500 kilométeres hatótávolságot ígér.
A brüsszeli üzemet saját akkumulátorgyártó részleggel is kibővítik, a belga telephely ezzel a Volkswagen-konszern központi elektromos gyára lesz.
Magyar szempontból ennél sokkal fontosabb, hogy az átszervezés jegyében az eddig Brüsszelben gyártott Audi A1 a jövőben a spanyol Seat-gyárban, Martorellben készül. A győri Audi Hungaria pedig átveszi az ez idáig Spanyolországban készülő Q3 SUV gyártását.
A magyar telephelyen jelenleg négy Audi-modell készül: az Audi A3 szedán, az Audi A3 kabrió, valamint az Audi TT Coupé és az Audi TT Roadster.
Peter Kössler, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója szerint a döntés jól jelképezi Magyarország mint gyártó telephely versenyképességét. A világ összes piacára Győrből érkezik majd a Q3-as.
A Q3 az Audi eddigi legkisebb szabadidő-autója, fő konkurense a BMW X1. Az Audi egyenarcú stratégiája szerint készült, alig lehet megkülönböztetni az egy számmal nagyobb Q5-től.
Az autót 2011 őszén mutatták be, azóta egy félidős frissítésen esett át. A győri üzemet valószínűleg már az új generáció gyártására készítik fel.