A Használtautó.hu és a nonstopgumi.hu az októberben, az első hideg éjszakákon elvégzett téligumi-tesztjének múlt héten, a hóesés után elkészítette a kiegészítését, melyben műgyanta helyett végre valódi hóban is lehetőség nyílt a mérések elvégzésére. Kiderült, hogy a korábbi műgyantás mérések jól modellezték a havas körülményeket.
Korábban 40 km/h-s sebesség mellett száraz aszfalton valamennyi gumi 6,1-7,6 méter közötti fékúton meg tudott állni, havas úton erre a legjobban teljesítőnek is 15,9 méterre volt szüksége,
ami több mint két és felszeres különbséget jelent.
A fékutak hossza szerinti szóródás nagy volt:
miközben a prémium téli gumikkal általában 16-17 méter közötti fékutakat mértek a szakértők, az újszerű nyári, illetve túlkoros téli gumival ez a táv mintegy 25 méterre nőtt.
A kopottabb nyári gumival eközben a megállásig nem kevesebb, mint 47,5 méterre volt szüksége a tesztautónak, ami közel háromszorosa a legjobb értékeknek. Miközben a legjobb gumikkal felszerelt autók megálltak a 17 méterre elhelyezett bábu előtt, a használt nyári gumival közlekedő autó 33 km/h-val ütötte azt el.
Havas úton történő fékezéskor a prémium téli abroncsokhoz hasonlóan jól szerepelt egy négyévszakos gumi, a Kumho Solus Vier is. A koreai abroncs ugyanakkor hideg száraz és vizes aszfalton a korábbi teszten egyaránt kiábrándító eredményt nyújtott. A szárazon és nedves úton korábban jól szereplő, „egészévesként” kínált Michelin Cross Climate havon negatív meglepetéssel szolgált: csak közel 27 méteren tudott megállni.
Almát a körtével
Nem árt kis fenntartásokkal kell kezelni az eredményeket, mert nehezen hihető, hogy az egészéves gumi hóban hosszabb fékutat produkáljon, mint egy meleg, száraz és nedves útra tervezett nyári gumi. Márpedig a Michelin Cross Climate-tel és a Continental nyári gumijával pontosan ez a helyzet. A teszt közben 5 fokot emelkedett a hőmérséklet, talán ez a magyarázat a fura eredményre.Havas emelkedőn kapaszkodásban az ősszel elvégzett teszt összesített győztese, a Goodyear UG9 gumi teljesített a legjobban. Ez a gumi a fronthajtású Ford Focusra szerelve jobb eredményt produkált, mint az összkerékhajtású Audi A5 Quattróra szerelt egyéves, szintén prémium gumi.
Míg a kopott nyári gumival elindulni sem lehetett az emelkedőn, a kopottabb téli abroncsokkal is csak a menetstabilizáló elektronika kiiktatása után lehetett leküzdeni a havas akadályt.