Az öreg S80-as már nem tudta felvenni a versenyt a konkurenciával, köztük az Audi A6-ossal, a Mercedes E-osztállyal és az 5-ös BMW-vel, de most az új S90 újra komoly ellenfél lehet a németeknek. Az elegáns limuzin a Volvo új dizájnelvét követi, orra az XC90-esre hasonlít, benne a jellegzetes T-alakú LED csíkot tartalmazó fényszórókkal, amelyet "Thor kalapácsának" hív a svéd gyártó.
Magát a külsőt és belsőt már megismerhettük a korábbi bemutató során, ám eddig nem volt nyilvános, hogy milyen erőforrások mozgatják majd a méretes testet. Az alapmodellben egy kétliteres dízel dolgozik, ami kétféle kivitelben kérhető. A D4-es jelölésű 190 lóerőt és 400 Nm-t, míg a csak összkerékhajtással elérhető, dupla turbós D5-ös már 235 lóerőt és 480 Nm-t ad le. Előbbi 4,1, utóbbi 5,1 literes átlagfogyasztással rendelkezik az európai mérési szabvány szerint.
Akit kevésbé érdekel a fogyasztás, az a szintén kétliteres, kettős feltöltésű (turbós-kompresszoros) T6-os benzinesre is szavazhat, ez már 320 lóerős, ám a nyomatéka "csak" 400 Nm, amivel nem előzi meg a dízeleket. Ezt is csak összkerékhajtással kínálják. Európában várhatóan egy gyengébb, fronthajtású T5-ös benzinest is bevezetnek majd.
A T6-os felett is van még egy lépcső, a hibrid T8-as. Ebben a T6-os benzinmotorja a 88 lóerős, hátsó tengelyt hajtó villanymotorral együtt 407 lóerőt és 640 Nm-t ad le, amivel az autópályán sem fog szégyenkezni a nagy Volvo. Átlagos használat mellett a fogyasztása állítólag a dízelekével összevethető,
persze az 1,9 literes gyári értéket nem szabad komolyan venni.
Az új S90-ben sem kell aggódnunk a biztonság felől, az autóban széria a 130 km/h-ig sávtartó kormányzásra képes Pilot Assist, a radaros tempomat, illetve a balesetveszélyre figyelmeztető IntelliAssist rendszer is. A szenzorok immár nem csak a gyalogosokat, kerékpárosokat, hanem a nagyobb méretű állatokat is felismerik, és ha szükséges, az S90 önállóan fékez előttük az ütközés elkerülése érdekében.