Névvitával kezdődött a legkisebb négykarikás SUV pályafutása, az Alfa Romeo levédte ugyanis a Q2 név használati jogait, de mint a Genfi Autószalonon kiderült, végül átengedték a használatát az Audinak. Ez azért fontos, mert így a jövőben akár egy még kisebb, Q1 modellel is kiegészítheti kínálatát a bajor márka.
Jó ideig azonban a Q2 lesz a legkisebb, főleg városi használatra és komoly arányban hölgyeknek szánt modellje, amely 4,2 méteres hosszával kereken húsz centivel rövidebb az aktuális Q3-nál (ennek a következő generációja már Győrben fog készülni). Hivatalosan is megerősítették, hogy a Q2-t Ingolstadtban fogják gyártani, és már idén piacra kerül.
A márka aktuális formanyelvéhez képest meglepően szögletes a formaterve, alaposan átrajzolták a jókora hűtőrácsot is, és új formaelem a C-oszlop fekete vagy ezüstszínű borítása is. Csapott sarkú, felárért LED-es fényszórói a TT-ről lehetnek ismerősek, miként szabadon konfigurálható óriáskijelzővel helyettesített műszeregysége is.
Nem spórolják ki a legkisebb Audi SUV-ból az adaptív tempomatot, a táblafelismerőt, a keresztirányú forgalomfigyelést és a többi vezetéssegítő rendszert sem, de a többségük feláras extra lesz. A legtöbb modell fronthajtású lesz egyszerűbb, csatolt lengőkaros hátsó futóművel, multilink felfüggesztést csak a Quattro modellek kapnak majd.
A turbós egységekből álló motorkínálatot egyliteres, háromhengeres indítja 116 lóerővel, a következő lépcsőfok 1,4-es (150 lóerő) lesz, a kínálat csúcsán pedig kétliteres áll 190 lóerővel. Dízelekből szintén 116-tól 190 lóerőig terjed a teljesítményskála (1,6 vagy 2,0 literből), Németországban 21 ezer eurótól (átszámítva körülbelül 6,5 millió forinttól) indulnak majd az alapárak.