Abarth-változatban is bemutatkozott az új Fiat 124 Spider a Genfi Autószalonon, az autó fejlesztéséhez az Abarth Racing Team szakemberei adták a visszajelzéseket. A kabrióhoz alapáras a részlegesen önzáró differenciálmű, a súlyeloszlása tökéletes.
Az első és hátsó tengelyre is a tömeg 50 százaléka jut, ez a tömeg a könnyúsúlyú anyagok használatának hála ráadásul meglehetősen alacsony: mindössze 1060 kilós az autó. Az Abarth Spider egy lóerejére mindössze 6,2 kilogramm jut, ez a Fiat közleménye szerint új mércét jelent a sportos roadsterek kategóriájában.
Gyakorlatilag egyetlen alkatrész sem maradt változatlan az autóban, az Abarth mérnökei mindent a saját ízlésük szerint alakítottak át. A géptető alatt az 1,4-es MultiAir turbómotor 170 lóerős változata dolgozik, a legnagyobb nyomatéka 250 Nm.
Százas tempóra 6,8 másodperc alatt gyorsul a kabrió, a végsebessége 230 km/h. A sportos karakter további kidomborítása érdekében a hátsókerék-hajtású sportkocsi Record Monza névre keresztelt sportkipufogót is kapott.
Míg az alap 124 Spider Németországban már 24 ezer eurótól (7,4 millió forint) kapható lesz, a sportváltozat árazásánál kicsit megszaladt a ceruza: kereken 40 ezer eurót (12,3 millió forint) kérnek érte.
Genfben a raliváltozatról is lerántották a leplet, amelybe már nem az 1,4-es, hanem egy 1,8 literes turbómotort tettek 300 lóerővel. A fehér magnézium felnik, a plusz fényszórók, a kéttónusú fényezés és a matricázás harcissá tették a megjelenést, remélhetőleg a hangra sem lesz panasz.
Az utastér egyáltalán nem hasonlít a szériaváltozatéra: versenyülés, bukócső, digitális műszerfal, szekvenciális, kormányfüles váltó és hidraulikus kézifék jellemzi.
Természetesen a vászontetőt is kemény műanyag tetőre cserélték. A 150 ezer euróba kerülő versenyváltozat a Toyota GT86-ossal csak majd össze jövőre a ralipályákon.