Miközben a General Motors Amerikában és Európában kifejezetten biztonságos autókat árul, vannak a világnak olyan részei, ahol légzsák és övfeszítő nélküli autókat dob piacra. Korábban soha nem volt még ilyen, a törésteszteket végző Global NCAP azonban most nyílt levelet írt a GM-vezérigazgató Mary Barrának, hogy tegyen valamit a Dél-Amerikában forgalmazott Chevrolet Sail és Aveo (utóbbit hosszú éveken át forgalmazták Magyarországon is) modellek biztonságáért.
A Global NCAP szerint olyan autókat forgalmaz a helyi piacon a GM, amelyeket Európában és Észak-Amerikában lehetetlen lenne eladni. Az Aveo esetében még az utascella sem marad teljesen stabil baleset esetén, a bábukon elhelyezett jeladók szerint pedig "elfogadhatatlanul magas az esélye" egy életveszélyes sérülésnek az autóban.
A GM válaszában megígérte, hogy folyamatosan vezeti ki a piacokról az alapvető biztonsági extrák nélkül forgalmazott, "nulla csillagos" autókat. A gyártó ígérete szerint ötmilliárd dollárt költenek a Dél-Amerikában és egyéb fejlődő piacokon forgalmazott autók biztonságára, ezek megjelenése azonban egy-két évig még eltart.
A GM mellett egyéb gyártók is forgalmaznak hasonlóan életveszélyes modelleket Dél-Amerikában, hamarosan ők is megkapják a magukét a Global NCAP-től.