Két évvel ezelőtt az Euro NCAP már tesztelt mopedautókat, most a 2014-es metódus szerint ismételték meg a vizsgálatot a szakemberek. A törésteszteket végző szervezet közleménye szerint kiábrándító eredménnyel: a szegmensben a biztonság továbbra is ismeretlen fogalom, baleset esetén a vezető nem sok jóra számíthat.
Ezúttal a Bajaj Qute, a Microcar M.GO Family, valamint az egészen autószerű Aixam Crossover GTR és Chatenet CH30 vizsgázott, de csak utóbbi kapott a minimális egy csillagnál többet - kettőt.
A négy autóból mindössze egyben, a Microcarban van vezetőoldali légzsák, de ez a tesztek eredményei szerint nem túl hatékony. Az Euro NCAP megkockáztatta közleményében azt is, hogy valós védelem helyett kizárólag marketingcélokat szolgál a beépítése.
Az Euro NCAP szerint ideje lenne felülvizsgálni a mopedautókra vonatkozó szabályokat, mert egyes vásárlókat az autóforma esetleg megtéveszthet, és hamis biztonságérzetet adhat nekik. Egyébként éppen a törvények miatt nyújtanak ennyire jelképes védelmet ezek a járművek: a 350 kilós tömeghatárt betartva csodák nincsenek, karbonból pedig az ár miatt mégsem lehet gyártani őket.
Évi 300 ezer spórolás öt és fél lóerővel - a mopedautókról ebben a cikkünkben írtunk bővebben.