A kulcs nélküli rendszerek lényege, hogy a tulajdonos nyomogatás nélkül ki tudja nyitni az autóját, ha már közvetlenül ott áll mellette, ennek ára azonban, hogy a kulcs tulajdonképpen folyamatosan kommunikál az autóval.
Noha a jel hatótávolsága valóban kicsi, a rossz szándékú tolvajoknak - összedolgozás esetén - csak annyi a dolguk, hogy működésbe hozzanak egy hatótáv-meghosszabbító eszközt. Az egyik tolvaj bekapcsolja az eszközt, a másik veszi a jelet, és már el is hajthattak az autóval.
A rendszer működési sajátosságainál fogva gyakorlatilag minden gyártónál ugyanúgy működik, így mindegyik ugyanolyan sebezhető is. Az ADAC szerint egy így elindított autóval a tolvajok addig furikázhatnak, amíg ki nem fogy belőle a benzin.
Azok sincsenek biztonságban, akiknek hagyományos kulcsos indítású, de távirányítós központi záras autója van, a tolvajok blokkolják, lemásolják és reprodukálják a jelet. A feltörések Magyarországon is divatos módszeréről ebben a cikkünkben olvashat.